ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ДО РОБОТИ НАД НАУКОВОЮ СТАТЕЮ. БЕНЧМАРКІНГ
Важливим етапом підготовки до роботи над науковою статтею є проведення процедури бенчмаркінгу.
У класичному розумінні, бечмаркінг – це еталонне тестування. Основне завдання бенчмаркінгу – виявити невідповідність між вашою поточною діяльністю і кращою практикою, щоб знайти й усунути причини, які не сприяють досягненню ваших цілей.
Отже в ході бенчмаркінгу вам необхідно обрати 3-5 статей з журналу, у якому ви плануєте публікуватися. Бажано за останні 3-5 років та максимально наближені за темою до напряму ваших досліджень.
За допомогою аналізу тексту цих статей потрібно з'ясувати найпоширеніший вид статей, який публікується в обраному журналі, закономірності в формулюванні назви наукової статі, мети, завдань, методів дослідження, структурних елементів статті.
Також необхідно звернути увагу на обсяг статей, кількість завдань, відповідних їм аргументів та висновків, кількість джерел у переліку літератури. Не менш важливим є звернути увагу на кількість іноземних джерел у переліку літератури та стиль його оформлення.
Також можна дослідити типові мовні кліше, які використовують автори.
Шаблон для проведення бенчмаркінгу
Елементи аналізу |
Стаття № 1 |
Стаття № 2 |
Стаття № 3 |
Загальна інформація |
|||
Посилання на статтю |
|||
Автор(и) статті |
|||
Назва статті |
|||
Відповідність назви статті тематиці журналу |
|||
Рік публікації |
|||
Номер журналу |
|||
Кількість сторінок |
|||
Мова статті |
|||
Вимоги до параметрів сторінки, міжрядкового інтервалу, абзацного відступу, шрифту |
|||
Посилання та список літератури |
|||
Кількість джерел у списку літератури |
|||
в тому числі зарубіжних |
|||
Стиль оформлення посилань та списку літератури |
|||
Анотація та ключові слова |
|||
Мова анотацій (українська, російська, англійська тощо) |
|||
Розмір анотацій (рядків, знаків тощо) |
|||
Типові мовні кліше |
|||
Кількість ключових слів |
|||
Постановка проблеми у загальному вигляді та її зв’язок з важливими науковими та практичними завданнями |
|||
Розмір постановки проблеми (рядків, знаків тощо) |
|||
Типові мовні кліше |
|||
Аналіз останніх досліджень і публікацій, у яких започатковано розв’язання даної проблеми і на які спирається автор |
|||
Кількість проаналізованих джерел |
|||
в тому числі зарубіжних |
|||
Розмір аналізу публікацій (рядків, знаків тощо) |
|||
Типові мовні кліше |
|||
Виділення не вирішених раніше частин загальної проблеми, котрим присвячується означена стаття |
|||
Розмір виділення не вирішених раніше частин загальної проблеми (рядків, знаків тощо) |
|||
Типові мовні кліше |
|||
Формулювання цілей статті, постановка завдань |
|||
Розмір цілі (рядків, знаків тощо) |
|||
Відповідність цілі темі статті та постановці проблеми |
|||
Типові мовні кліше |
|||
Кількість завдань |
|||
Розмір завдань |
|||
Відповідність завдань цілі |
|||
Типові мовні кліше |
|||
Виклад основного матеріалу дослідження з повним обґрунтуванням отриманих наукових результатів |
|||
Розмір викладу основного матеріалу дослідження (рядків, знаків тощо) |
|||
Відповідність викладу основного матеріалу дослідження поставленим завданням |
|||
Кількість візуалізації (таблиці, рисунки тощо) |
|||
Типові мовні кліше |
|||
Висновки і перспективи подальших розвідок у даному напрямку |
|||
Кількість висновків |
|||
Розмір висновків (рядків, знаків тощо) |
|||
Відповідність висновків поставленим заданням |
|||
Типові мовні кліше |
|||
Наявність перспектив подальших розвідок у даному напрямі |
|||
Типові мовні кліше |
Як завжди, порада від лабораторії ефективних досліджень:
«Навчайтеся у кращих та ніколи не здавайтеся!!!
Читайте також: